1403-07-22 18:40
67
0
91735
رئیس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات گلستان:

جهادگران تبیین ادامه‌دهندگان راه انبیاء هستند

رئیس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان از مرحومه ربابه هاشمی سرمربی فقید حلقه‌های صالحین گرگان به عنوان جهادگر جبهه تبیین یاد کرد و گفت: جهادگران تبیین ادامه‌دهندگان راه انبیاء هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حمیدرضا بهمنی‌نژاد عصر امروز در مراسم بزرگداشت مرحومه ربابه هاشمی سرمربی حلقه‌های صالحین گرگان اظهار کرد: این بانوی مبلغه همواره در حیات خویش یکی از پرچمداران جهاد تبیین بود و در این عرصه تلاش‌های بی‌وقفه داشت که این خدمات، اجر دنیوی و اخروی دارد.

وی جهاد تبیین را یکی از وظایف انبیاء و اولیای الهی دانست که بارها در قرآن از روشنگری یاد شده است و افزود: در آیه ۶۴ سوره نحل خداوند می‌فرماید این کتاب قرآن به پیامبر نازل نشده مگر برای اینکه تبیین و روشنگری بین مردم صورت بگیرد.

رئیس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان بیان کرد: روشنگری و بیداری مردم از جهالت و نادانی جزو وظایف اولیای دین بود که این امر نشان می‌دهد وظیفه جهاد تبیین افتخاری است که به سادگی نصیب هر کسی نمی‌شود و پرچمدار آن قرآن، انبیاء و اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند.

بهمنی‌نژاد گفت: مرحومه هاشمی به عنوان یک هدایتگر سیاسی نقش‌آفرینی‌های زیادی در جبهه انقلاب اسلامی داشتند که خدمات ایشان به نیکی به یادگار مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث یکسال اخیر در فلسطین، غزه و لبنان اشاره کرد و گفت: از هفتم اکتبر سال گذشته تا به امروز بیش از یک‌سال ازعملیات حماس با طوفان الاقصی می‌گذرد که متأسفانه در این مدت شاهد جنایت‌های فجیع رژیم صهیونسیتی در کشتار مردم بیگناه غزه و لبنان هستیم.

رئیس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان بیان کرد: تا به امروز بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم باریکه غزه شهید شدند که ۷۰ درصد زنان و کودکان هستند و ۹۶ هزار نفر مجروح و بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود هستند که به احتمال زیاد آمار شهدای این منطقه افزوده می‌شود.

بهمنی‌نژاد تاکید کرد: وظیفه ما در چنین شرایطی چیست؟ آیا رضای خدا و انبیای الهی در سکوت و بی‌طرفی ما است؟ باید بدانیم در قبال این جنایات رژیم صهیونسیتی چه وظیفه‌ای داریم و باید به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به برخی شبهات در جامعه گفت: برخی مطرح می‌کنند چرا باید کشورمان که با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه است به مردم سایر کشورها که حتی با ما هم مرز نیستند کمک کنیم که برای پاسخ به این سوال از چند منظر می‌توان پرداخت، از نظر اعتقادی و اسلامی وظیفه داریم که به مظلومان و مسلمانان ستمدیده دفاع کنیم.

رئیس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان با بیان اینکه مراجعه به آیات و روایات پاسخ این سئوالات را خواهد داد، افزود: در روایتی از پیامبر گرامی اسلامی داریم که: «هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود، اما به یاری آن مظلوم برنخیزد، مسلمان نیست.» کسی که صبح کند و روزگار بگذارند و اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد این فرد مسلمان نیست.

بهمنی‌نژاد ابراز کرد: ما حتی در آموزه‌های قرآنی بالاتر از این داریم در سوره حشر آیه ۹ نیز خداوند انسان‌هایی را معرفی می‌کند، کسانی که خودشان نیازمند هستند اما دیگران را بر خودشان ترجیح می‌دهند این مکتب اهل‌بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه باید در منش رفتاری از سبک علوی و نبوی الگو بگیریم، تصریح کرد: از منظر اعتقادی و اسلامی وظیفه شرعی داریم که به امورات مسلمانان اهتمام داشته باشیم.

بهمنی‌نژاد بیان کرد: تحولات فلسطین علاوه از نظر اعتقادی بلکه از نظر انسانی حکم می‌کند که به مسلمانان تحت ظلم و ستم کمک کنیم، وظیفه ما ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم صهیونسیتی و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی باید اتحاد داشته باشد، افزود: با زبان سازش و نرمش نمی‌توان با اسرائیل کنار آمد، راه مبارزه با این رژیم جنایتکار غاصب جنگ و قتال و ادب کردن صهیونیست‌ها با ابزار جنگی است.

بهمنی‌نژاد گفت: عزت امروز امت اسلامی در سایه وحدت و مقاومت است، کاری که لبنان و فلسطین و غزه انجام می‌دهند همه باید به آن‌ها کمک کنیم و حمایت از مظلومان واجب است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.